COOKIE BELEID
Cookies zijn noodzakelijk voor het optimaliseren van onze website. Het helpt ons om algemene gebruiksstatistieken vast te leggen, en het opslaan van andere informatie waardoor wij onderdelen zoals de vergelijkfunctie kunnen aanbieden. Deze cookies slaan geen identificeerbare persoonlijke informatie op. U vindt meer informatie over onze cookies op de Privacy Beleidspagina

4-1-2018

Trendrapport 2018 van Ford over de ontwikkelingen in onzekere, maar interessante tijden

Door onrust, ontreddering en andere wereldwijde veranderingen voelen mensen zich steeds meer gepolariseerd. Meer dan 60 procent van de volwassenen zegt overweldigd te worden door de dingen die om hen heen gebeuren. Ford’s jaarlijkse trendrapport onderzoekt niet alleen de problemen die de wereld verdelen, maar ook de reacties die als gevolg daarvan ontstaan.

“We leven duidelijk in interessante tijden”, zegt Sheryl Connelly, manager Global Consumer Trends and Futuring van Ford. “De wereldwijde veranderende prioriteiten, de politieke aardverschuivingen en de aandacht voor sociale ongelijkheid hebben de status quo versoepeld. Daardoor zijn veel mensen gedesoriënteerd geraakt. Maar door alle chaos en conflicten worden mensen meer dan ooit gemotiveerd door nieuwe energie en creativiteit. Van mededogen en schuldgevoelens tot verhoogd activisme, de meeste volwassenen geloven dat hun acties de kracht hebben om positieve verandering te beïnvloeden.”

Terwijl de samenleving probeert om te gaan met de toenemende eisen van verstedelijking, ernstige bedreigingen voor het milieu en economische instabiliteit, zet Ford zijn werk voort als een vertrouwd mobiliteitsbedrijf dat slimme transportoplossingen voor iedereen ontwikkelt. Gedurende de bezorgdheid voor het wereldwijde lijden, een steeds grotere kloof tussen arm en rijk, en zorgen dat kunstmatige intelligentie meer kwaad dan goed zal doen, blijft Ford vasthouden aan het geloof dat bewegingsvrijheid de menselijke vooruitgang bevordert. Hiervoor ontwerpt het bedrijf duurzame, zinvolle technologieën om het leven van mensen beter te maken.

Belangrijkse punten uit het trendrapport

  • 39 procent van de volwassenen zegt het niet erg te vinden om persoonlijke informatie met bedrijven te delen, maar 60 procent geeft aan gefrustreerd te zijn over hoeveel van hun informatie openbaar is geworden.
  • 76 procent van de volwassenen wereldwijd zegt dat ze het onprettig vinden als bedrijven te veel over hen weten.
  • 52 procent van de volwassenen zegt te geloven dat kunstmatige intelligentie meer kwaad dan goed zal doen, 61 procent zegt dat ze hoopvol zijn over een toekomst van autonome voertuigen.
  • 68 procent van de volwassenen zegt overweldigd te zijn door het lijden in de wereld en 51 procent zegt zich schuldig te voelen dat ze er niets aan doen om de wereld te verbeteren
  • 81 procent van de volwassenen zegt zich zorgen te maken over de steeds groter wordende kloof tussen arm en rijk.
  • 73 procent van de volwassenen vindt dat ze beter voor hun emotionele welzijn zouden moeten zorgen en 54 procent van de volwassenen wereldwijd zegt meer stress te ervaren dan een jaar geleden, en tussen de 18-29 jarigen is dat percentage zelfs 65 procent.

“In de snelle wereld van tegenwoordig hebben consumenten minder geduld voor onbelangrijke zaken en leggen ze de nadruk op wat zinvol is en wat impact heeft”, zegt Connelly. “Dat is ook terug te zien in ons werk bij Ford, en onze focus op het ontwikkelen van betrouwbare oplossingen die het leven van consumenten beter maken.”

Neem contact op voor meer informatie



Nieuws